Ugrás a fő tartalomra

Tabló szezon feketén-fehéren.

Tabló szezon feketén-fehéren. Azaz éjszakákon át éjszakáig meló. 🙈
Az éjjel soha nem érhet véget...
Ismét itt vagyunk a blogomon, egy elég kényes témához értem,
sokat gondolkoztam, hogy megírjam-e a tapasztalataimat,
vagy nem? De megírom. 3-4 éve kerültem a tablókészítés
 körforgásába a Jászságban és Pest megyében. Igazából nem
 is nagyon terveztem ezt, az iskolák kerestek fel.
  "TOMI DE MI TÉGED AKARUNK." Így hát belevágtam,
a téma kényes, ezen a környéken sok "régi" fotós,
aki 10-20 éve csinálja az iskolákat.
De  érkezett az új vonal, egy újabb generáció, akik másképp látnak.

Kezdjük az elején.
Középiskolák. Van egy csapatunk, szalagavatókat "gyártunk" több iskolába is ...
Innen már vezetjük is át a tabló fotózásra az iskolákat, mert így szerződünk le mindenkivel.
 Személy szerint én középiskolai szinten csak és kizárólag Jászberényt vittem idén.
A Lehel Vezér Gimi volt az első akik leszerződtetek még tavaly nyár elején, itt tavaly is én voltam,
 így picit már "rutinosabban" mozogtam. De a suli most volt 250 éves...ezért én is fel akartam tenni
 az i-re pontot, egy olyan munkával amiről száz év múlva is beszélnek. Szerintetek sikerült? ;)
 A tablót mai napig meg lehet tekinteni a gimi előtt Jászberényben, nem megszokott stílusban.
A hologramos stílus, amit Kiss András szülő ötletével vittük véghez,
egyedülálló, sok sok éjszakát felőrölt mire kész lett.



Perlaki Reklámmal közösen bűvészkedtünk.

Közben a Terplán Zénó is megkeresett, még ősszel
 és gyorsan belevágtunk ott is a melóba szalagavató
 és tabló téren. A harmadik, egyben az idei utolsó
középiskolám a Gyakorló volt, ahol egy egyosztályos
egyedi tabló készült az ő elképzelésük alapján
a szalagavató után. Mindig is fő célom volt az egyediség,
 nincsenek tabló mintáim, itt bármi elkészülhet, és mivel
 egyik végzettségem grafikus, így nagyjából minden
megoldható. :) Ti kitaláljátok, és én megvalósítom,
 határ a csillagos ég. :) Szinte bármit meg tudok csinálni,
 a diákoknak csak az ötletet kell hozni. Sokszor ér támadás,
 hogy milyen fotós az, akinek nincsenek mintái,
nos én olyan fotós vagyok aki személyre szabottan
 meg tudja oldani az adott kérést, so se akarok sablonos lenni, Józsa Tamás vagyok :)

A középiskolák után jöttek az általános iskolák. Végre Jászberényben is. :)
A Székely Mihály rendelt meg még időben és egy elég egyedi dolgot kaptak ők is. :)
Majd jött Tóalmás és Jászboldogháza, ahol ismét próbáltam maradandót készíteni.
Végül a berényi Szent István Körúti Általános Iskola, ahol tavaly is dolgoztam.
 Sajnos ide nem 100% egészséges gyerekek járnak, tavaly és idén is díjmentesen lefotóztam őket
és kaptak ajándék képeket, a tablót pedig anyagköltségben vállaltam el ismét.

Tanári képek kérdése? Igen talán a legnehezebb dolog, mivel változnak a fotósok
évről- évre és nem adják át a másik fotósnak a tanárokról készült képeket.
Sokszor emiatt készülnek el az utolsó pillanatban a tablók, mert a tanárokat is össze kell szednünk.
De miért nem adják át a fotósok a képeket? Ezt talán kérdezzétek meg tőlük. :)
Így én inkább befotózom újra a tanárokat,(vagy megpróbálnak szerezni a "régi" fotóstól)
 MAJD MINDEN KÉPET ÁTADOK A MEGRENDELŐNEK, digitálisan, aztán felhasználhatja...
a következő tablókra, facebookra stb., ha én leszek jövőre, ha nem.
Szerintem nem ezen múlik. Volt hogy hívtak engem is, hogy kellene kép, átküldtem,
 természetesen ingyenesen. Ez a probléma nem csak Jászberény környékén gond,
 hanem szinte országos.... Több fiatal generációs fotóssal beszélgetek, Veszprémtől, Debrecenig,
de mindenhol próbálnak ezekkel betartani nekünk.

Egy szónak is száz a vége, Józsa Tamás továbbra is kitart az egyediség mellett. :)
Na de miért nem vállaltam el sok iskolát? Sok iskola keresett, de nem vállaltam el mindenkit.
 Limitálom a saját melómat, hisz csak akkor tud valami egyedi és személyre szabott lenni,
ha arra sok időt fordítunk... Nem akarok gyártósor lenni, aki csak feldobálja a képeket a tablóra,
vagy fotózás során unott fejjel dolgozzak. Inkább szóljon a fotózáson a zene, és a gyerekekkel,
ha kell eggyessével tudjak csetelni a retusálási problémákról.

Sokan kérdezik, hogy hibázok-e? Hát persze, ezt sose tagadtam. :)
Hisz emberek vagyunk, de mindent javítok, és törekszem a legtökéletesebb munkát kiadni a kezemből.
 :) Emberek vagyunk, hibázunk. De talán ezért is szerettem bele ebbe a munkába.
Kihívás megfelelni 200-300 diáknak, a szülőknek, tanároknak, és a kihívások mindig vonzottak.

És hogy mennyit dolgozok ilyenkor? Az sokan látjátok, hisz sokáig ég a villany a Stúdióban.

A kivitelezésben pedig egy nagy dolgot sikerül itt lassan összehozni Jászberényen belül,
hisz karöltve dolgozok a Molino24-el és a Perlaki Reklámmal, hogy az átadott tabló
tényleg minőségi legyen.

Most pedig már az esküvők bűvöletében a nyaram. :)
Késő ősztől pedig újra tablózunk!

Aki pedig 2018-ra le akar foglalni legyen résen, mert lassan teli a naptár.

Ezekről beszéltünk itt:
Lehel Gimi 
Székely Suli 2017











Gyakorló 2017

Tóalmás 2017



Terplán 2017

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leheles szalagavató - SHOWTIME indul

Szombaton rendezte meg a Lehel Vezér Gimnázium a Szalagavató bálját. A szalagavató előtt jártam a próbákra, készültek fotók-videók, nagyon jó hangulatban teltek a táncok. ->>   Próbák képei  Pénteken a főpróbán már berendeztük az egyedi műtermet, majd pár fotót és videót csináltunk az aznapról. Próbáltam olyan műtermi hátteret, ami tényleg egyedi és tuti nincs más sulinak. Nos, a csapatommal kitaláltuk, legyen az iskola épülete :) Tudom, hogy van akinek ez nem tetszik, de van akinek igen, nem lehet mindenkinek megfelelni, ezzel tisztában vagyok. A drónmester Fehér Tomi felszállt pénteken, minden táncról készült videófelvétel, a felszállást követően eléggé "megzavartuk" a próbát úgy, hogy teljesen elvette a figyelmet a táncról Mindenki a drónt nézte és fotózta, még a táncoló párok is felfelé néztek, így arra a döntésre jutottunk még péntek éjjel, hogy nem vetjük be szombaton, hisz ez a nap diákokról szól , nem rólunk. A drónos felvételek az elkészített filmbe

Jessy & Miguel megnyitotta az esküvő szezont.

Egerben jártunk hétvégén egy nem mindennapi esküvőn.  Jessy & Miguel (portugál). Jessy-t (Juditot) már régebb óta ismerem, még mikor Egerbe jártam suliba, párszor buliztunk vele. Még tavaly nyáron Instragamon keresztül keresett meg, és kért, fel, hogy 2016. február 20-án fotózzam le az esküvőjüket Egerben. Eger mindig is a legszebb hely számomra, mert itt  tanultam a fotózás, videózás alapjait, itt szereztem sok barátot. Számomra egy csodás hely ahova, mindig „hazamegyek” , és nem utolsó sorban, Eger a borok hazája is. :D Nos, Szombat hajnalban indultunk is Egerbe, Gyulavári Máté volt a videós az ajánlásomra,  így együtt indultunk. A Brigitte szalonban reggel 8:00-kor találkoztunk Jessyvel és a családjával, ahol már javában készültek az esküvői frizurák és a sminkek. Egyébként sokan nem tudják, hogy az az esküvői fotó tematika, amit követek, már reggel elkezdődik. Ott vagyok velük, dokumentálom az egész napot, és ennek egy egyik legfontosabb része a reggeli készülődés.